utorok 8. novembra 2011

TELEFÓN

Dnes mi zazvonil telefón. Nič neobvyklé. Na displeji sa mi objavilo mne neznáme číslo s cudzou predvoľbou. Možno mi volá Jožko z Anglicka a chce napraviť to, že mi tohto roku nezablahoželal k narodeninám. Tak som to dvihol ... a ozval sa mi neznámy hlas: „Serus Rudy, ešte furt hráš futbal?“

„Nehrám“ povedal som a márne v duchu hádal čo za grondaľa sa ma pýta na také bludy a navyše sa ani nepredstaví. Po pár minútach som sa dozvedel, že Dano, môj bývalý spolužiak zo strednej školy, odišiel za lepším životom do Škótska a počas jeho ostrovného pobytu získal rôzne kontakty. Šéf firmy, v ktorej je Dano zamestnaný je futbalový fanatik a podarilo sa mu kúpiť štvrtodivízny škótsky futbalový klub (teda 51 percentný podiel). V klube hrajú chlapi, ktorí trénujú po práci, žiadni profíci. Dano sa bol pozrieť na pár tréningov a šéfovi hneď povedal, že 4.B z GK2 by im naložila. Pána majiteľa to pobavilo, no Dano naňho aj naďalej pozeral s vážnou tvárou. „Tak sem kľudne pozvi pár tých supermanov a uvidíme“ uzavrel debatu šéf Les Thomson.

„No a preto ti volám ... nemáš chuť prísť sem a trošku si zahrať? Určite ich sfúkneme.“ Na chvíľku sa vo mne prebudil dávno spiaci chlapec, túžiaci po oslnivej kariére na futbalových trávnikoch. Ale kondičku už dávno nemám takú ako voľakedy, navyše sa mi na bruchu objavil celkom šikovný kotlík, ktorého sa už ťažko zbavím. Zo snívania ma prebudil Danov hlas „Kamo, premysli si to. Mailom ti pošlem podrobnosti.“ Rozlúčili sme sa a ja som si musel sadnúť, aby som nepadol na zadok. Potom hneď nasledoval strašne rýchly kolotoč, na ktorom sa viezli otázky a pekne jedna za druhou sa mi objavovali pred očami.

Po chvíli som zapol notebook, otvoril si svoju schránku na gmaili a už ma tam čakal mail od Dana.

„Nebudem sa rozpisovať. Pozri si stránku http://en.wikipedia.org/wiki/East_Stirlingshire_F.C. Tam je takmer všetko. Zavolám ti zajtra.“

Pozorne som si prezrel stránku a teraz neviem, čo mám robiť. Taký silný magnet sa v mojom živote ešte neobjavil. Teda okrem zopár dievčat. Čaká ma dlhá noc, počas ktorej padne rozhodnutie, ktoré môže skrz-naskrz zmeniť môj život.

2 komentáre: